Livestreamen op social media bestaat al een tijd. Ik zie echter dat veel bedrijven hier geen gebruik van durven te maken. Medewerkers willen vaak niet in beeld, vanwege persoonlijke reden of puur omdat ze cameraschuw zijn. Zorg er in dit geval voor dat je een klein mediateam opzet binnen je bedrijf dat live content creëert. Stel je medewerkers op de hoogte van de live video’s, want ook hiervoor heb je hun toestemming nodig.
Tip 2: Augmented Reality
Welk Disneyfiguur ben ik? En andere leuke, grappige, bijzondere filters verschijnen nu steeds meer op Instagram. Via Spark AR Studio, een augmented reality platform, kan je een filter creëren die past bij jouw bedrijf. Hier heb je wel wat technische kennis voor nodig. Denk aan een logo dat boven je hoofd zweeft, een welke baan past bij jou filter of iets anders creatiefs. Kijk naar de mogelijkheden van het creëren van AR filters op Instagram en ga alvast aan de slag. Lees de website goed door en houd rekening met alle voorwaarden die eraan verbonden zijn. Zo mag je in een filter niet meer dan één logo gebruiken. Is je filter af? Dan kan je hem testen op mobiel, downloaden en uploaden naar de Spark AR hub. Het kan 10 werkdagen duren tot Instagram toestemming geeft voor gebruik van jouw filter, dus wacht dit ook gerust af. Mocht hij niet goedgekeurd worden, lees dan de review note van de Spark AR hub goed door en pas je filter aan. Ik ben benieuwd wat je gaat creëren!
Tip 3: Hashtagstrategie
Wil je jouw merk duidelijker positioneren? Organiseer een brainstormsessie met je medewerkers, waarbij je nadenkt over hashtags die passen bij je bedrijf. Haal hieruit minimaal 1 en maximaal 3 hashtags die in een keer laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Gebruik deze voortaan consistent wanneer je foto’s plaatst om herkenning onder de doelgroep te creëren.