Bram Schol
Bram Schol was direct na het afronden van zijn studie aan de hotelschool, waar hij voor het eerst te maken kreeg met financiële dienstverlening, op zoek naar een Finance opdracht. Die vond hij al snel bij DPA. Inmiddels is hij drie maanden werkzaam als Client Adviser bij Florius. Hoe hij zich hier kan ontwikkelen en waarom hij anderen deze baan ook aanraadt? Hij vertelt het in dit artikel.
“Ik krijg energie van klantcontact”
Als Client Adviser sta je in nauw contact met klanten, onder meer door ze telefonisch en via de mail van informatie te voorzien. “Ik krijg energie van klantcontact, dat is ook waarom ik interesse had in deze functie”, vertelt Bram. “Hypotheken zijn complexe en impactvolle producten. Mensen uitleg geven en ze echt verder helpen geeft me voldoening.” Inmiddels is zijn takenpakket uitgebreid en is hij ook veel bezig met andere taken, zoals het maken van berekeningen en die communiceren naar de klant. Bram: “En ik ben hypotheekbuddy, In die rol neem ik extra tijd om het proces uit te leggen aan bijvoorbeeld oudere klanten of degenen die het moeilijk vinden. Zo kan ik gericht aandacht besteden aan één klant en hen echt ondersteunen.”
Kosteloos WFT’s behalen
Voordat je als Client Adviser bij Florius aan de slag kunt, is het van belang dat je de WFT Basis en WFT Hypothecair Krediet hebt behaald. DPA biedt professionals de mogelijkheid om deze trainingen kosteloos te volgen en af te ronden. “Ik behaalde mijn WFT Basis tijdens mijn onboarding bij DPA. Daarna voltooide ik de training voor WFT Hypothecair Krediet. Na het succesvol afronden van het examen kon ik direct aan de slag. De kennis die ik hier opdeed, gebruik ik dagelijks in mijn werk bij Florius.”
“In het begin best spannend”
Bram begon bij DPA zonder enige voorkennis op het gebied van hypotheken. “De meeste mensen beginnen als leek aan deze functie. Dat vond ik in het begin best spannend, omdat ik gelijk aan de lijn hing met mensen”, aldus Bram. “Gelukkig behaal je vooraf de WFT Basis en WFT Hypothecair Krediet, en een senior staat de eerste maand naast je om vragen te beantwoorden, zelfs tijdens telefoongesprekken. Dat was geruststellend en maakte alles soepel. Florius heeft een open cultuur; zelfs nu staat de deur altijd open voor vragen en kan ik iedereen benaderen.”
“Ik ga als een speer!”
“Ik had niet verwacht dat mijn takenpakket zo snel zou uitbreiden. Ik neem initiatief, dat wordt gewaardeerd en daardoor ga ik echt als een speer”, vertelt Bram. Zowel bij Florius als DPA zijn de ontwikkelingsmogelijkheden uitgebreid. Bram begon met telefoontjes en mails beantwoorden, maar breidde zijn takenpakket in drie maanden behoorlijk uit. “Als je inzet toont, is er echt veel mogelijk.” DPA biedt daarnaast ook een ruim aanbod aan trainingen. Bram: “Je kunt je voorbereiden op de volgende opdracht of trainingen volgen voor je huidige werkzaamheden.”
“Ik raad het iedereen aan”
“Ik raad iedereen aan om bij Florius te komen werken. Vooral omdat het heel interessant is dat je je tijdens je startersopdracht al zó snel kunt ontwikkelen. Dat is voor mij een van de belangrijkste punten. Plus de bedrijfscultuur is heel fijn, er hangt een relaxte sfeer en je kunt zelf een plan opstellen over wat je in één jaar wil leren. Er is heel veel mogelijk en andere collega’s, managers en seniors stimuleren dat ook.”
Droom je van groei in de hypotheekbranche? Start ook als Client advisor!
Droom je van groei in de hypotheekbranche? Dan zoeken wij jou! Solliciteer nu en versterk Bram en zijn collega’s bij Florius. "Geen voorkennis? Geen probleem. DPA biedt trainingen en bij Florius leer je verder", zegt Bram. "Je hangt echt niet de hele dag aan de lijn met klanten. Naarmate je meer trainingen volgt, wordt je werkdag gevarieerder. Als ik de hele dag moest bellen, zou ik niet zo enthousiast zijn, maar dat is echt niet het geval!