Robots zijn al aardig ingeburgerd in productiebedrijven, de logistieke sector en zelfs in de chirurgie. Denk aan de productielijnen van autoproducent Tesla, de industrierobots van de Nederlandse autofabriek Nedcar en had je al gehoord van de bezorgrobots? Maaltijdbezorgbedrijf Just Eat en retailketen Metro zijn hier al een tijdje mee aan het proefdraaien. Chirurgen gebruiken ze bijvoorbeeld om met kleine instrumenten op moeilijk bereikbare plekken te komen. Door hun grote precisie kunnen robots helpen de kwaliteit en service verder te verbeteren. En ze kunnen dingen die wij niet kunnen, zoals loodzware objecten tillen en 24 uur per dag werken.
Betere dienstverlening en (merk)beleving
Er worden ook al robots met communicatieve vaardigheden ingezet om de dienstverlening van organisaties naar een hoger niveau te brengen. Denk aan sociaal intelligente robots die lijken op C-3PO uit Star Wars. Robots die je kunt inzetten om persoonlijker en gastvrijer te zijn. En om stress weg te nemen, het gemak te vergroten en de (merk)beleving van je organisatie te verhogen. Zo had de Eindhovense Media Markt een primeur met een robot die autonoom bestellingen van het magazijn naar de kassa brengt. Dienstverlener Receptel verwelkomde onlangs de duizendste gast met robot host Pepper. Het zal je niet verbazen dat inmiddels ook het eerste uitzendbureau voor robots een feit is.
Klanten blij maken
Met Welbo leveren we sociale robots met specifieke eigenschappen. We voorzien ze van een uitstraling en karakter dat naadloos aansluit bij de betreffende organisatie. Door hen te koppelen aan het bedrijfssysteem kunnen ze bovendien klantinformatie benutten. Zo kan de robot klanten bij naam aanspreken, hun wensen inventariseren en gericht advies geven. Het mooie is dat je robots alles kunt leren door ze volledig te programmeren voor de gewenste taken. Daardoor kunnen ze steeds meer. Een centrale vraag bij het ontwikkelen van onze robotdiensten is dan ook ‘Waar worden klanten blij van?’