Een krappe arbeidsmarkt betekent dat het zoeken naar de juiste mensen meer tijd kost. En soms heb je die tijd niet. De implementatie van het nieuwe ERP-systeem Oracle zorgde voor wat problemen. We moesten de processen onder de loep nemen en daarvoor had ik op korte termijn mensen nodig. Ik had al eerder een prettige samenwerking met DPA gehad en besloot mijn contactpersoon Guy weer eens een belletje te geven.
“Martijn bracht als bonus sterke analytische skills mee”
Martijn kwam binnen als customer service specialist. We hadden te kampen met een bezettingsprobleem en een hoog verloop. En we hadden er niet om gevraagd, maar we merkten al snel dat Martijns sterke analytische skills op het gebied van data goed van pas kwamen. We gaven hem de opdracht mee om de pijnpunten bloot te leggen en vervolgens te kijken wat nodig was om stabiliteit te brengen op de afdeling.
Dat ging zo goed dat we de opdracht na 3 maanden verlengd hebben. Martijn ging aan de slag met de problemen op het gebied van order fulfilment. Het proces werd anders ingericht en verhuisde van customer service naar de supply chain. En daar pakte Martijn het verder op. De flow kwam weer terug in het proces.